Struktury Synodu

Sekretariat Generalny

W skład Sekretariatu Generalnego Synodu o Młodzieży Diecezji Warszawsko-Praskiej wchodzą:

  • bp Marek Solarczyk – przewodniczący Rady ds. Duszpasterstwa Młodzieży w KEP
  • ks. Michał Dziedzic – Diecezjalny Duszpasterz Młodzieży
  • ks. Emil Parafiniuk – Dyrektor Krajowego Biura Organizacji ŚDM

Komisja Główna

Składa się z osób wybranych ze względu na pełnione funkcje diecezjalne lub delegowanych przez ruchy młodzieżowe, a także osób nominowanych przez Biskupa Diecezjalnego.
Jej celem jest konsultacja Instrumentum laboris oraz Dokumentu Finalnego.
Prace odbywają się w czasie sesji, ale także poprzez konsultacje drogą elektroniczną.

Skład:

  • Dyrektor Wydziału Duszpasterstwa Młodzieży (jednocześnie Asystent
    Diecezjalny katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży)
  • Dyrektor Wydziału Duszpasterstwa Ogólnego
  • Dyrektor Wydziału Nauki Katolickiej
  • Diecezjalny Duszpasterz Rodzin
  • Moderator Ruchu Światło-Życie
  • Diecezjalny Duszpasterz Powołań
  • Diecezjalny Duszpasterz Służby Liturgicznej
  • Diecezjalny Duszpasterz Harcerzy
  • Diecezjalny Duszpasterz Akademicki
  • Prefekt WSD DWP
  • 10 świeckich audytorów wybranych spośród zaangażowanej Młodzieży
  • przedstawiciel katechetów
  • przedstawiciele wspólnot zakonnych

Zespół rejonowy

W skład zespołu rejonowego wchodzą:

  • Sekretarz Rejonu (ustanowiony dekretem Biskupa Diecezjalnego)
  • sekretarze/relatorzy parafialni
  • inne osoby, z głosem doradczym, powołane przez Sekretarza Rejonu
  1. Sekretarz Rejonu jest odpowiedzialny za stworzenie zespołu, który pomoże w redagowaniu odpowiedzi na zadane do opracowania fragmenty Instrumentum laboris.
  2. Pracę sekretarzy rejonów koordynuje Dyrektor Wydziału Duszpasterstwa Młodzieży.
  3. Sekretarz Rejonu powołuje asystenta, spośród młodzieży, który na bieżąco kontaktuje się z Sekretariatem Generalnym.
  4. Lista członków Zespołu musi być przesłana do Sekretariatu Generalnego na adres mailowy synod@florianska3.pl najpóźniej do 10 września 2019 r.
  5. Sekretarz Rejonu odpowiada za terminowe nadsyłanie wymaganych
    dokumentów i opracowań z parafii.
  6. Sekretarz Rejonu odpowiada także za rozprowadzenie dokumentów źródłowych
    dla Zespołów Parafialnych.
  7. Zespoły rejonowe spotykają się według harmonogramu ustalonego przez siebie.
  8. O dacie swoich spotkań informują Sekretariat Generalny na tydzień przed spotkaniem. W czasie obrad podsumowują dane zebrane z rejonu i opracowują tekst do przesłania do Sekretariatu Generalnego. Jako załącznik muszą być przesłane odpowiedzi z parafii.
  9. Przebieg spotkania – według instrukcji przesyłanej wraz z materiałami.

Zespół parafialny

W skład zespołu parafialnego wchodzą:

  • proboszcz
  • wikariusze
  • przedstawiciele młodzieży parafialnej

Liczba przedstawicieli młodzieży:

  • parafie do 1500 mieszkańców co najmniej 3 osoby
  • parafie od 1500 do 5000 mieszkańców co najmniej 6 osób
  • parafie od 5000 do 10.000 mieszkańców co najmniej 9 osób
  • parafie od 10.000 do 15.000 mieszkańców co najmniej 12 osób
  • parafie powyżej 15.000 mieszkańców co najmniej 15 osób

Liczby te wskazują minimum, nie ma górnej granicy
Wśród przedstawicieli młodzieży należy uwzględnić:

  • kandydatów i animatorów do sakramentu bierzmowania
  • męską i żeńską służbę liturgiczną (ministranci, lektorzy, ceremoniarze, scholę etc.)
  • przedstawicieli wspólnot młodzieżowych działających w parafii (np. Ruchu Światło-Życie, KSM etc.)

Gdy jest mowa o młodzieży, chodzi o osoby w wieku 16-30 lat

Inni możliwi przedstawiciele zespołu:

  • przedstawiciel(e) katechetów
  • przedstawiciele zgromadzeń zakonnych (jeśli są obecne na terenie parafii)
  • inne osoby według rozeznania proboszcza

Po ustaleniu zespołu parafialnego listę, wraz z adresami e-mail, należy przesłać do Sekretariatu Generalnego na adres mailowy synod@florianska3.pl do dnia 15 czerwca 2019 r. Wszelkie zmiany należy również przekazać na piśmie do Sekretariatu Generalnego. Po utworzeniu sekretariatów rejonowych – do Sekretarza Rejonu.
Spośród młodzieży – członków zespołu parafialnego – należy wybrać osobę, która będzie pełniła funkcję relatora/sekretarza. Będzie także osobą do kontaktu z sekretariatem rejonowym oraz Sekretariatem Generalnym oraz wejdzie w skład Zespołu Rejonowego.

Zespoły spotykają się według ustalonego przez siebie harmonogramu. Sam przebieg spotkania/spotkań odbywa się według punktów załączonych do materiałów (będą każdorazowo przesyłane przez Sekretariat Generalny lub sekretariat rejonu).
Następnie, wnioski ze spotkania czy wyniki ankiet przesyłane są do Rejonu.