XV Krajowe Forum Duszpasterstwa Młodzieży – nasza relacja

W miniony weekend, 2-4 lutego, reprezentacja Duszpasterstwa Młodzieży była na XV Krajowym Forum Duszpasterstwa Młodzieży. Zostały na nim omówione wszelkie ważne informacje na temat Synodu Biskupów o Młodzieży w październiku tego roku, programu duszpasterskiego „Oto Ja!”, oraz o wyjeździe na ŚDM do Panamy. Tegoroczne forum odbyło się na terenie Archidiecezji Warszawskiej, w domu rekolekcyjnym przy ulicy Dewajtis w Lesie Bielańskim.

Forum rozpoczęło się późnym popoułdniem w piątek. Spotkanie zaczęliśmy nieszporami odprawionymi przez biskupa Marka Solarczyka. Po modlitwie zjedliśmy kolację i udaliśmy się na pierwszą, powitalną sesję forum. Sobota była dniem modlitwy, dwóch sesji i zwiedzania Warszawy. Rano modliliśmy się na jutrzni, a po śniadaniu rozpoczęły się sesje forum – o Synodzie i o programie „Oto Ja!”. Po sesjach zjedliśmy obiad i udaliśmy się na Mszę Świętą w Archikatedrze św. Jana na Starym Mieście oraz na zwiedzanie Warszawy. Wycieczki zorganizowane były na taras widokowy na Pałacu Kultury oraz do Centrum Nauki Kopernik. Po zwiedzaniu i kolacji odbyła się trzecia sesja forum.

Niedzielę rozpoczeliśmy Mszą Świętą. Po śniadaniu odbyła się ostatnia sesja, na temat wyjazdu na ŚDM do Panamy. Po otrzymaniu wielu cennych informacji zjedliśmy obiad i wyjechaliśmy do swoich domów.

Kolejne forum odbędzie się w listopadzie w diecezji opolskiej. Za organizację XV edycji dziękujemy Krajowemu Duszpasterstwu Młodzieży na czele z ks. Emilem Parafiniukiem oraz młodzieży z Archidiecezji Warszawskiej na czele z ks. Tomaszem Zapertym.